Lejre Støtteforening har i 2022 modtaget 3 indstillinger til ungdomsprisen og besluttede at hædre dem alle som en støtte til deres aktiviteter i foreningslivet.

.

Ungdomsprisen tildeles Kamille West Dyhr på 15 fra FC Lejre, der modtog 2.000 kr. samt fik sit navn indgraveret i Vandrepokalen

·        Kamille på 15 år er hjælpetræner for klubbens u13 pigehold, som består af ca. 20 piger i alderen 11-13.

·        Hun træner pigerne to gange ugentligt og møder altid op med godt humør og gåpåmod.

·       Kamille står tit selv for træningsøvelser, herunder planlægning og gennemførsel.

·        Hun er god til at guide pigerne gennem øvelserne med hensyntagen til den enkelte spillers niveau.

·        Kamille udviser stor modenhed i arbejdet som hjælpetræner og fortjener stor anerkendelse for hendes engagement og positive tilgang til træningen og pigerne.

.

Derudover fik Kiera Westergaard Davies og Frederik Rye Kaaberg fra Lejre Esport hver 1.000 kroner for deres indsats.

·        Frederik og Kiera har frivilligt og uden egentlig uddannelse som ungetrænere skabt et trygt og hyggeligt miljø i lokalerne i Felix.

·        De er begge med til drive piger og drenge videre i deres passion for spil

·        Frederik og Kiera støtter de unge og hjælper til løfte spillet konkurrencemæssigt.

·        De guider også dem i den rigtige retning hvad angår adfærd på nettet.

·        Begge har ydet en stor indsats i den vanskelig tid efter nedlukning på grund af corona.

Modtageren af Ungdomsprisen blev Kamille West Dyhr fra FC Lejre, der står med vandrepokalen. Tv. Frederik Rye Kaaberg og Kiera Westergaard Davies fra Lejre Esport. Th. Heidi Bordinggaard fra Lejre Støtteforening. Privatfoto

.

Se også artikel i på SN.DK : https://www.sn.dk/lejre-kommune/kamille-vandt-aarets-ungdomspris/