Frivillig fredag 2023

Lejre Støtteforening blev også i 2023 år spurgt om assistance ved det årlige fejring af frivillige i Lejre Kommune, i Lejre Hallen 29. september.

Vi sagde selvfølgelig ja, og deltog med 8 frivillige, der hjalp med praktisk afvikling af arrangementet, hvor der var ca. 240 deltagere

I kan her se et billede med 7 af de 8 frivillige i arbejdstøjet, før gæsterne ankom.

Frivilligmiddag 2023

Frivilligmiddag 2023 blev afholdt i Felix 6. september, med deltagelse af knap 50 frivillige.

Igen i år ved der gang i grillen og salatbestikket, dejlig mad og god vin, hyggelige stemning med megen snak – og formandens tale.

Frivillig fredag 2022

Lejre Støtteforening blev i år spurgt om assistance ved det årlige fejring af frivillige i Lejre Kommune, i Lejre Hallen 30. september.

Vi sagde selvfølgelig ja, og deltog med 5 frivillige, der hjalp med praktisk afvikling af arrangementet, hvor der var ca. 240 deltagere

I kan her se lidt billeder fra aftenen, hvor vi også indviede vore nye T-shirts, med foreningens logo,

Frivilligmiddag 2022

Frivilligmiddag 2022 blev afholdt i Felix 21. september, med deltagelse af knap 50 frivillige.

Nyt navn på arrangementet, men samme høje kvalitet af mad og vin, hyggelige stemning med megen snak – og formandens tale.

Lys over Ledreborg 2021

Lys over Ledreborg 2021 blev afholdt fredag-søndag 5.-7. november og torsdag-søndag 11.-14. november, fra 16:30 – 21:30.

Lejre Støtteforening hjalp alle dage med hjælp til parkering, billetkontrol og udlevering ved madboder.

I alt var 26 frivillige i sving med disse opgaver.

Det var et utroligt flot arrangement – for hele familien – med mange flotte lyssætninger i parken og ved slottet.

I parken var der mulighed at spise og drikke, leveret af restaurant Herthadalen.

Se mere om arrangementet her : https://ledreborg.dk/lys-over-ledreborg/

Hjælperfest 2021

Hjælperfest 2021 blev afholdt i Felix 29. september, med deltagelse af knap 40 frivillige.

Her er et par billeder, der viser den kulinariske oplevelse og hyggelige stemning.

Ny hjælper-indsats

Lejre Støtteforening har i juni 2021 fået til opgave at hjælpe DBU ved 3 arrangementer i forbindelse med afholdelse af EM i fodbold i København, lørdag 12., torsdag 17. og mandag 21., 10 personer 6 timer pr. dag.

Vi er meget glade for denne opgave, hvor vi skal klargøre telt, kontrollere Corona-pas, hjælpe til ved beværtning af 200-300 gæster og efterfølgende afrydning.

Her er et par billeder fra torsdag 17.

Se også artikel fra Dagbladet Roskilde 11 juni : https://sn.dk/Lejre/Lokale-frivillige-skal-ind-og-assistere-ved-EM/artikel/1445056

Ændringer i bestyrelsen

På den ordinære generalforsamling 27. maj var der lidt udskiftning i bestyrelsen, i det Lars Mortensen og Anja Malm ikke ønskede genvalg.

Lars Mortensen har 13 år været formand og gjort en uvurderlig indsats, som vi helt sikkert kommer til at savne.

Lars har sikret en god fordeling af opgaverne og været primær i foreningens samarbejde med Ledreborg Slot og arrangørerne af arrangementerne på Ledreborg.

Derudover blev fremhævet både hans og hele familiens indsats ved den årlige hjælperfest, hvor alle kunne regne med god forplejning.

Som nye i bestyrelse blev valgt Mikkel Bossen, som har startet Basketball-afdelingen og Jesper Koldborg, som er formand for Spejderne.

Begge valgt for 2 år.

Den samlede bestyrelse ses her : https://lejrestøteforening.dk/index.php/bestyrerelsen/

Nyt Logo

I december 2020 søgte foreningen forslag til vores nye logo, hvor vindere præmieres med et gavekort på 500 kr. til Dagli’Brugsen i Lejre.

Der indkom 3 forskellige forslag, og vi har nu udvalgt det vindende forslag.

Vinderen blev Klaus W. Rasmussen, der er tidligere direktør i Mediecentret Lejre Lokalavis og Midtsjællands Folkeblad.

Logoet signaler begejstring, jubel, triumf, aktivitet, bevægelse, små og store børn samt det at give og få.

Alt sammen ord der kan indeholdes i Lejre Støtteforenings formål.

Se også artikel fra 4. februar i Lejre-Lokalavis